خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

عرضه ماهانه ۲۵ تن مغز گردو به بازار توسط بانوی کارآفرین در تویسرکان 

همدان- بانوی کارآفرین تویسرکانی عرضه ضمن اشتغلزایی برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و آموزش آنان، ماهانه ۲۵ تن مغز گردو در شهر جهانی گردو به بازار کشور عرضه می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۴۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰

عرضه ماهانه ۲۵ تن مغز گردو به بازار توسط بانوی کارآفرین در تویسرکان 

بابایی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان با بیان اینکه ما مجوز سیب سلامت ۲۳ محصول را از وزارت بهداشت و درمان دریافت کرده‌ایم، اظهار کرد: به این دلیل که حجم باغات گردوی تویسرکان بسیار بالا است درحال حاضر عمده فعالیت ما در عرضه گردو با پوست و مغز گردو متمرکز شده است و در کنار آن روی سه محصول دیگر شهرستان از قبیل توت خشک، آلو و بادام و همچنین آجیل شور و شیرین نیز به فراخور سفارش مشتری فعالیت می‌کنیم .

وی افزود: دراین کارگاه ۳۰ نفر خانم به صورت مستقیم و ۳۰ نفر خانم و آقا به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند و درصورت حمایت دولت می‌توان این تعداد اشتغالزایی را تا سطح بیشتری افزایش داد و مشکل اشتغال زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست را حل کرد.

بانوی کارآفرین تویسرکانی در ادامه به کیفیت گردوی تویسرکان که سال گذشته به عنوان شهر جهانی گردو انتخاب شد اشاره کرد و گفت: با شستشو و بسته‌بندی محصول می‌توان این برند جهانی را حفظ کرد .

عرضه ماهانه ۲۵ تن مغز گردو به بازار توسط بانوی کارآفرین در تویسرکان 

مدیر کارگاه پرگشا شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت این مرکز گفت: با هر ۲۵ کیلو گردو می‌توان برای یک بانو در این کارگاه اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: نگاه ما به همکاران ایجاد اشتغال پایدارو استقلال آنان است بنابراین در طول حضور افراد آموزش آنان برای ما یک اصل است و آنان با مواردی مانند میکروب شناسی، کارشناس فنی، نحوه بسته‌بندی و عرضه و تقاضای بازار آشنا می‌شوند و بعد از شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای می‌توانند مستقل فعالیت کنند که تاکنون ۳۸ بانو با دریافت مجوز و وام از بسیج سازندگی در حال عرضه مغز گردو به بازار در فضای مجازی و فروشگاه‌ها هستند .

بابایی در پایان حمایت دولت در قالب اعطای سرمایه درگردش و اختصاص زمین در شهرک صنعتی را تداوم بخش فعالیت کارگاه پرگشا عنوان کرد.

خبرنگار: مجید فلاحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار